• מעדכן נתוני שוק...

ניהול תיק השקעות

תיק השקעות הוא השילוב של כל הנכסים ההוניים שלכם. בתיק השקעות ברמת סיכון נמוכה, לרוב נוהגים לגוון בדרכי ההשקעה על מנת להקטין את רמת הסיכון. כל משקיע יכול להחליט באיזה תחומים להשקיע את הכסף שלו, אבל לא לכולם יש את הנסיון וידע הדרושים להם בשביל לבצע החלטות שקולות ונכונות שיגדלו את התשואה שלהם ותקטין את הסיכון שהם נחשפים אליו.

על מנץ לסייע לאנשים המשקיעים את כספיהם, נוצרו התפקידים שלהם מנהל תיק השקעות ומייעץ תיק השקעות. ההכשרה ששניהם מקבלים היא מאוד דומה, כשההבדל המרכזי הוא שמנהל תיקים צריך לעבור סטאג' יותר ארוך מאשר מנהל תיק השקעות, בן 9 חודשים. גם מנהל תיק השקעות וגם מייעץ תיק השקעות צריכים לעמוד בבחינת הסמכה ולקבל רשיון הסמכה על מנת לעבוד במקצוע שלהם. ההבדל העיקרי ביניהם הוא כי יועץ השקעות מחויב רק לייעץ למשקיע כיצד מומלץ לו להשקיע את הכסף שלו, ואינו יכול לבצע את ההשקעות בעצמו, או לבצע פעולות קנייה ומכירה, בעוד שלמנהל תיק השקעות יש את האפשרות לבצע השקעות על דעת עצמו, ולמכור ולקנות אג"ח, מניות וכדומה.

מנהלי תיק השקעות פועלים לפי ההנחיות שהמשקיע קובע, ולפי זה מחליטים מה היא רמת הסיכון שהתיק נחשף אליה, מהו טווח ההשקעה, מה הם היעדים שההשקעה מנסה להשיג, ועוד. הם אינם רשאים לסטות מההנחיות שהמשקיע נתן, ומחויבים לפעול על פי ההוראות של המשקיע. אסור להם לסטות מהן על דעת עצמן.

טיפים לניהול נכון של תיק השקעות

  • קור רוח: השקעות בשוק ההון זה לא מקצה ריצה שלל 100 מטר, אלא יותר דומה לריצת מרתון. משקיעים חדשים עושים את הטעות של בדיקת מצב השוק לעיתים קרובות. בדיקות כאלה יכולות לגרום למשקיעים לבצע קניות ומכירות פזיזות. כשאתם אתם עושים את הבדיקות הללו, חשוב מאוד לזכור כי אחרי ירידה מגיעה העלייה וצריך לבדוק את ההשקעות עם מחשבה על טווח רחוק.
  • תעודות סל וקרנות נאמנות - זה יכול להיות חכם עבור משקיעים חדשים להעזר בתעודות סל ובקרנות נאמנות, אשר כבר כוללות בתוכן השקעה שהיא מגוונת.
  • למידה: לימוד תחום ההשקעות בצורה מעמיקה זה מאוד חשוב בשביל ניהול תיק השקעות בצורה נכונה. צריך להכיר את החברות שבהן אתם משקיעים, הכרת שיטות ניתוח ההשקעות שקיימות, להכיר את כל המונחים שנעשה בהם שימוש ומה המשמעות שלהם וכו'.
  • פיזור: כדאי גם לדאוג לגוון באפיקים שאתם משקיעים בהם את הכסף. אפשר לפזר את ההשקעות בין אזורים גאוגרפיים שונים ועל חברות בתחומים שונים. בצורה זו, תוכלו להפחית את רמת הסיכון שאתם נחשפיה אליה באפיקי ההשקעות שלכם.
  • יציבות לאורך הזמן: בבואכם לבחור בית השקעות ומנהל תיק השקעות, תבדקו את היציבות ואת התשואות של בית ההשקעות, ותבחרו בחברה שהביצועים שלה יציבים לאורך זמן וטובים (לפחות מספר שנים).
  • בצעו השוואת עמלות ודמי ניהול: עקב התחרות בשוק ההשקעות, חברות רבות מורידות את העמלות שלהן ואת דמי הניהול שהן גובות לאחר משא ונתן עם המשקיעים. נסו להתמקח על העמלות שמבקשים ממכם לשלם ובצעו השוואה בין דמי הניהול שבתי ההשקעות השונים גובים.
  • מוניטין: כשאתם הולכים לבחור בית ניהול תיק השקעות ואת מנהל תיק ההשקעות שלכם, חשוב לוודא כי זהו מנהל תיק השקעות אשר מורשה לנהל תיקים ובעל מוניטין טוב בשוק ואמינות גבוהה.
  • גיוון: בתיק השקעות המנוהל היטב, קודם כל נדרש שדרכי ההשקעה יהיו מגוונות. ניתן לחלק את ההשקעות על פני מניות מחו"ל ומניות מקומיות, אג"ח קונצרני לצד אג"ח מדיני, סחורות, מדדי מט"ח ועוד דרכי השקעה שונות.
  • תהיו מוכנים: כשאתם נפגשים עם המנהל של תיק ההשקעות שלכם, הוא ינסה לברר איתכם מה הם הצרכים של ההשקעה שלכם. האם אתם מחפשים השקעה

שתפו:

האם הכתבה עזרה לך להבין את הנושא?

המידע מעניין אותך? רוצה לשמוע עוד?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

בסיום המענה על השאלון נוכל לחשוף בפניך את מידת זכאותך להוזלה

אני נותן את הסכמתי ליצור איתי קשר בנוגע למידע, הצעות או חדשות.

בסיום המענה על השאלון נוכל לחשוף בפניך את מידת זכאותך להוזלה

אני נותן את הסכמתי ליצור איתי קשר בנוגע למידע, הצעות או חדשות.

בסיום המענה על השאלון נוכל לחשוף בפניך את מידת זכאותך להוזלה

אני נותן את הסכמתי ליצור איתי קשר בנוגע למידע, הצעות או חדשות.

בסיום המענה על השאלון נוכל לחשוף בפניך את מידת זכאותך להוזלה

אני נותן את הסכמתי ליצור איתי קשר בנוגע למידע, הצעות או חדשות.